הטרמת מילים
קְרִיאַת מִלִים
התלמידים יזהו מילים מהסיפור בצורה מהירה ואוטומטית. אימון זה יגדיל את הלקסיקון האורתוגרפי. כתוצאה מחשיפות חוזרות ונשנות של פענוח פונולוגי הקוראים מבססים בהדרגה ידע אורתוגרפי, וכך הם יכולים לזהות באופן ואוטומטי את המילים בשלמותן. חשיפות חוזרות אלו אף מקדמות את מיומנות הקריאה,
שכן הן מאפשרות לאתר ולהכליל באופן שיטתי דפוסים של מבני מילים האופייניים לשפה הדבורה, לשמר את הייצוגים הגרפיים שלהם בזיכרון, וכך לגבש את חוקיות מבנה המילים גם בשפה הכתובה.
- הוראות לתלמידים –
בשלב הראשון – "קִרְאוּ בִּמְדֻיָק אֶת הַמִלָה. לְאַחַר מִכֵּן לַחֲצוּ עָלֶיהָ, וּבָדְקוּ אִם קְרָאתֶם נָכוֹן."
בשלב השני לדוגמא – "מִצְאוּ הֵיכָן כְּתוּבָה הַמִלָה "דַוְקָא" – הַמִלָה מוֹפִיעָה כַמָה פְּעָמִים."
- שלב 1 – מוצגת מילה, בכל פעם מילה אחת, ועל התלמידים לקרוא אותן.
- שלב 2 – מוצגות במפוזר 12 מילים מתוך הרשימה: מילת המטרה שרוצים לתרגל מופיעה חמש פעמים, והמילים האחרות מופיעות שבע פעמים. המילים המסיחות דומות למילת המטרה, והשוני הוא בסיומת או באחת מאותיות השורש או בניקוד.
- בתום הפעילות מובאות שאלות למחשבה.
התלמידים יענו על השאלות בכתב (בהקלדה), וכאשר יסיימו, הם יראו את תשובותיהם למורה.
הטרמת מילים
קְרִיאַת מִלִים
התלמידים יזהו מילים מהסיפור בצורה מהירה ואוטומטית. אימון זה יגדיל את הלקסיקון האורתוגרפי. כתוצאה מחשיפות חוזרות ונשנות של פענוח פונולוגי הקוראים מבססים בהדרגה ידע אורתוגרפי, וכך הם יכולים לזהות באופן ואוטומטי את המילים בשלמותן. חשיפות חוזרות אלו אף מקדמות את מיומנות הקריאה, שכן הן מאפשרות לאתר ולהכליל באופן שיטתי דפוסים של מבני מילים האופייניים לשפה הדבורה, לשמר את הייצוגים הגרפיים שלהם בזיכרון, וכך לגבש את חוקיות מבנה המילים גם בשפה הכתובה.