סריקה מהירה

מְצִיאַת מִלִים

התלמידים יפתחו את הידע האורתוגרפי שלהם באמצעות סריקת הקטע. פעילות הסריקה מאפשרת חשיפה נוספת לטקסט השלם בצורה חווייתית ומקדמת ידע אורתוגרפי. ידע זה כולל זיהוי של המילים הכתובות בצורה מהירה, אוטומטית ונטולת מאמץ. זיהוי מילים יעיל מבוסס על יצירת מאגר מנטלי של מילים כתובות. 

בכל פעם מוצג בפני התלמידים קטע אחד בלבד מהטקסט. התלמידים מתבקשים לסרוק את הקטע ולאתר בו את המילה המבוקשת בתוך זמן מוקצב.

אם הם אינם מוצאים את המילה בזמן שניתן, יינתן ניסיון נוסף ובו תודגש השורה שבה מצויה המילה. המטרה להקל על תלמידים המתקשים בסריקה, ולאפשר להם להצליח ובכך להעלות את תחושת המסוגלות שלהם. אם עדיין לא יצליחו למצוא אותה, המחשב יראה היכן היא כתובה. בכל קטע יהיו שש מילים שהתלמידים יתבקשו למצוא. 

סריקה מהירה

מְצִיאַת מִלִים

התלמידים יפתחו את הידע האורתוגרפי שלהם באמצעות סריקת הקטע. פעילות הסריקה מאפשרת חשיפה נוספת לטקסט השלם בצורה חווייתית ומקדמת ידע אורתוגרפי. ידע זה כולל זיהוי של המילים הכתובות בצורה מהירה, אוטומטית ונטולת מאמץ. זיהוי מילים יעיל מבוסס על יצירת מאגר מנטלי של מילים כתובות. 

בכל פעם מוצג בפני התלמידים קטע אחד בלבד מהטקסט. התלמידים מתבקשים לסרוק את הקטע ולאתר בו את המילה המבוקשת בתוך זמן מוקצב.

אם הם אינם מוצאים את המילה בזמן שניתן, יינתן ניסיון נוסף ובו תודגש השורה שבה מצויה המילה. המטרה להקל על תלמידים המתקשים בסריקה, ולאפשר להם להצליח ובכך להעלות את תחושת המסוגלות שלהם. אם עדיין לא יצליחו למצוא אותה, המחשב יראה היכן היא כתובה. בכל קטע יהיו שש מילים שהתלמידים יתבקשו למצוא.