
מרעיון למשחק
לכל מורה יש את הסגנון והתוכן היחודי שלו. היום, באמצעות סדנא קצרה, וכלים פתוחים וחינמים אפשר ליצור משחקים מהממים שניתן להקרין על מסך בכיתה, להשתמש בכיתות חכמות, ואפילו לשלוח את התלמידים לתרגל בבית מכל טלפון או מחשב.






No Code
לא צריך ללמוד להיות מתכנת כדי לפתח משחקים. בסדנאות נכיר תוכנות לפיתוח משחקים שמאפשרות בצורה ויזואלית ואינטואיטיבית לבנות מסכים ולוגיקות. ואז בלחיצת כפתור, זה מוכן.
בינה מלאכותית
בשנתיים האחרונות נוספו כלים של CHATGPT ו-CLAUDE למאגר הכלים הזמינים לפיתוח משחקים ללא כתיבת קוד. בסדנאות נלמד כיצד להפוך את הכלים האלו לחברים הכי טובים שלנו.



בול מילה
זיהוי של מילים
משחק "בול מילה" מקדם שטף קריאה בעברית באמצעות חוויה משחקית ומאתגרת. התלמידים מתרגלים זיהוי מהיר של מילים תוך שימוש במיומנויות פענוח והבנה. המשחק מפתח זיהוי אותיות, הבנת מבנה מילים והעשרת אוצר מילים. המשוב המיידי, באמצעות צבעים המסמנים אותיות נכונות ומיקומן, מחזק את הקשר בין האות למשמעותה. השימוש במקלדת וירטואלית מסייע בהטמעת הקשר בין צליל וסמל כתוב, ומעודד אינטראקציה חוזרת עם טקסט באופן מהנה ומעורר מוטיבציה.
שקמה רשלצ
מחולל משחקי מילים
מחולל משחקי המילים מהווה כלי פדגוגי משמעותי לפיתוח שטף קריאה באופן חווייתי ומותאם אישית. האתר מציע מגוון רחב של קטגוריות מילים מנוקדות, המאפשרות למורה לבנות פעילויות המותאמות לרמת התלמידים ולנושא הנלמד. המשחקים השונים - מרוץ הקלדה, סידור אותיות, תפזורת וגילוי תמונה - מפתחים מיומנויות שונות הקשורות לשטף קריאה: זיהוי מהיר של מילים, הבנת מבנה המילה, והפנמת הקשר בין צליל לסמל. האפשרות להוסיף מילים מותאמות אישית מאפשרת למורה להתאים את רמת הקושי ולשלב מילים מתחומי תוכן שונים, תוך יצירת הקשר משמעותי ללמידה. שילוב המשחקים בהוראה מגביר את המוטיבציה, מעודד תרגול חוזר ונשנה ומחזק את הביטחון העצמי של התלמידים בקריאה.
יוסף וכתונת הפסים
סיפור יוסף וכתונת הפסים מהווה הזדמנות מצוינת לפיתוח שטף קריאה דרך פעילויות מגוונות ומעשירות. בהקשר של סידור משפטים, התלמידים יכולים לארגן את רצף האירועים מחלומות יוסף ועד מכירתו למצרים, דבר המחזק את הבנת הרצף הכרונולוגי והקשרים הלוגיים בטקסט. תפזורת מילים הקשורות לסיפור, כמו "חלומות", "אחים", "בור" ו"שיירה", מעשירה את אוצר המילים ומחזקת את הזיהוי המהיר של מילות מפתח. כתיבת יומן אישי מנקודת מבטו של יוסף או אחד מאחיו מפתחת יכולת הבעה ומעמיקה את ההבנה הרגשית של הדמויות. עבודה עם מילים נרדפות, למשל "קנאה-שנאה" או "כעס-זעם", מרחיבה את אוצר המילים ומעשירה את יכולת ההבעה של התלמידים.
ניב חולון
מחולל כרטיסיות
מחולל תשבצים
מחולל בינגו
מחולל משחק הזכרון
כל החומרים שלנו מיועדים לעבודה בכיתה – תוכלו ליצור משחקים ופעילויות עם התכנים שלכם ולהשתמש בברקו במליאה או בעבודה בקבוצות.
כנסו לאתר שלנו מהמחשב על מנת ליצור פעילויות יעודיות לכיתה שלכם.







