הטרמת מילים
צִלוּם מִלִים
התלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
שלב 1 – הברקת מילים – התלמידים "מצלמים" את המילה, זוכרים אותה ומוצאים אותה בין ארבע מילים: מילת המטרה ועוד שלוש מילים מסיחות הדומות למילת המטרה. השוני הוא בסיומת או באחת מאותיות השורש. פעילות זו מחזקת את ההבחנה החזותית ומשפרת את ההבנה באשר לחשיבות מתן תשומת הלב לניקוד ולרצף האותיות. לאחר שהם ימצאו את המילה, יופיע משפט מהטקסט ובו מודגשת המילה.
שלב 2 – התלמידים יקבלו משפטים שבכל אחד מהם מודגשת מילה מהמילים שהוברקו בשלב 1, וכדי להפנים ולזכור טוב יותר את המילים, הם יכתבו את המילים באמצעות הוספת האותיות ההומופוניות המקשות
הטרמת מילים
צִלוּם מִלִים
התלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.