אימון זיכרון העבודה

זְכִירַת מִלִים בְּרֶצֶף

זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.

בחירת המילים נעשתה לפי מילות מפתח בשיר. מילות המפתח מעידות על נושא השיר ועל תוכנו. המטרה היא שהתלמידים ייחשפו למילות מפתח מהשיר ויאמנו את זיכרון העבודה שלהם.

המילים נבחרו על-פי מאפיינים מורפולוגים או פונולוגים שכיחים בסיפור או בשיר, לדוגמה כאן בשיר  "יפה הג'ירפה" נבחרו מילים עם סיומת ה' לנקבה (כמו: רטנה, גבוהה), או תחילית התפעל בעבר (כמו: התחנן, התחפשה), או מילים עם סיומות שייכות (כמו: ברכיה, נוצותיו) או מילים עם האות ג'   שהיא פחות שכיחה בשפה (כמו המילה ג'ונגל או פיג'מה). צמדי מילים. כמו: פיג'מת פסים, שעת דמדומים.

אפשרות 1 – התלמידים מתבקשים לזכור את המילים המוצגות להם ואת סדר הופעתן, ולסדר אותן באותו הסדר שבו הוצגו.

אפשרות 2 – התלמידים מסדרים את המילים בסדר הפוך. 
מספר המילים ברצף יגדל משלוש מילים לארבע מילים ולחמש מילים בהתאם לכמות התרגול שתבחר.

אימון זיכרון העבודה

זְכִירַת מִלִים בְּרֶצֶף

זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.