ברוכים הבאים לקשת
כאן תוכלו להתרשם מהפעילויות בקשת ולהוסיף אותן לרצף הלמידה
כתוב את הכותרת כאן
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
צילום מילים - הטרמה
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
זכירת מילים ברצף - אימון זכרון העבודה
זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.
אורתוגרפיה, זכרון עבודה
קריאה עצמאית
הטקסט מחולק לפסקאות. על המסך מופיעים שני חיצים שבעזרתם אפשר להתקדם קדימה או לחזור לאחור לשם קריאה נוספת.
הקוראים יכולים להקליט את עצמם וכמו כן למדוד את קצב הקריאה.
זכירת תבניות - ידע מורפולוגי
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
שאלות ברירה - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
צילום מילים - הטרמה
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
זכירת מילים ברצף - אימון זכרון העבודה
זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.
אורתוגרפיה, זכרון עבודה
י'קריאה עצמאית
הטקסט מחולק לפסקאות. על המסך מופיעים שני חיצים שבעזרתם אפשר להתקדם קדימה או לחזור לאחור לשם קריאה נוספת.
הקוראים יכולים להקליט את עצמם וכמו כן למדוד את קצב הקריאה.
זכירת תבניות - ידע מורפולוגי
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
צילום מילים - הטרמה
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
זכירת תבניות - ידע מורפולוגי
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
י'קריאה עצמאית
הטקסט מחולק לפסקאות. על המסך מופיעים שני חיצים שבעזרתם אפשר להתקדם קדימה או לחזור לאחור לשם קריאה נוספת.
הקוראים יכולים להקליט את עצמם וכמו כן למדוד את קצב הקריאה.
זכירת מילים ברצף - אימון זכרון העבודה
זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.
אורתוגרפיה, זכרון עבודה
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
צילום מילים - הטרמה
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
זכירת מילים ברצף - אימון זכרון העבודה
זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.
אורתוגרפיה, זכרון עבודה
י'קריאה עצמאית
הטקסט מחולק לפסקאות. על המסך מופיעים שני חיצים שבעזרתם אפשר להתקדם קדימה או לחזור לאחור לשם קריאה נוספת.
הקוראים יכולים להקליט את עצמם וכמו כן למדוד את קצב הקריאה.
זכירת תבניות - ידע מורפולוגי
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
צילום מילים - הטרמה
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
זכירת מילים ברצף - אימון זכרון העבודה
זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.
אורתוגרפיה, זכרון עבודה
י'קריאה עצמאית
הטקסט מחולק לפסקאות. על המסך מופיעים שני חיצים שבעזרתם אפשר להתקדם קדימה או לחזור לאחור לשם קריאה נוספת.
הקוראים יכולים להקליט את עצמם וכמו כן למדוד את קצב הקריאה.
זכירת תבניות - ידע מורפולוגי
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
סיפורים נוספים ופעילויות
צילום מילים - הטרמה
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
זכירת מילים ברצף - אימון זכרון העבודה
זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.
אורתוגרפיה, זכרון עבודה
י'קריאה עצמאית
הטקסט מחולק לפסקאות. על המסך מופיעים שני חיצים שבעזרתם אפשר להתקדם קדימה או לחזור לאחור לשם קריאה נוספת.
הקוראים יכולים להקליט את עצמם וכמו כן למדוד את קצב הקריאה.
זכירת תבניות - ידע מורפולוגי
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
צילום מילים - הטרמה
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
זכירת תבניות - ידע מורפולוגי
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
י'קריאה עצמאית
הטקסט מחולק לפסקאות. על המסך מופיעים שני חיצים שבעזרתם אפשר להתקדם קדימה או לחזור לאחור לשם קריאה נוספת.
הקוראים יכולים להקליט את עצמם וכמו כן למדוד את קצב הקריאה.
זכירת מילים ברצף - אימון זכרון העבודה
זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.
אורתוגרפיה, זכרון עבודה
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
צילום מילים - הטרמה
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
זכירת מילים ברצף - אימון זכרון העבודה
זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.
אורתוגרפיה, זכרון עבודה
י'קריאה עצמאית
הטקסט מחולק לפסקאות. על המסך מופיעים שני חיצים שבעזרתם אפשר להתקדם קדימה או לחזור לאחור לשם קריאה נוספת.
הקוראים יכולים להקליט את עצמם וכמו כן למדוד את קצב הקריאה.
זכירת תבניות - ידע מורפולוגי
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
צילום מילים - הטרמה
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
זכירת מילים ברצף - אימון זכרון העבודה
זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.
אורתוגרפיה, זכרון עבודה
י'קריאה עצמאית
הטקסט מחולק לפסקאות. על המסך מופיעים שני חיצים שבעזרתם אפשר להתקדם קדימה או לחזור לאחור לשם קריאה נוספת.
הקוראים יכולים להקליט את עצמם וכמו כן למדוד את קצב הקריאה.
זכירת תבניות - ידע מורפולוגי
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
צילום מילים - הטרמה
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
זכירת מילים ברצף - אימון זכרון העבודה
זיכרון עבודה מאפשר להחזיק פרטי מידע בזיכרון לטווח קצר. הוא מאפשר לאחסן ולעבד מידע זמני ולבצע משימות מורכבות, כגון קריאה והבנת הנקרא. הוא כולל גם ניהול קשב, כלומר שליטה בקשב ותיאום בין הפעולות השונות בזיכרון העבודה.
אורתוגרפיה, זכרון עבודה
י'קריאה עצמאית
הטקסט מחולק לפסקאות. על המסך מופיעים שני חיצים שבעזרתם אפשר להתקדם קדימה או לחזור לאחור לשם קריאה נוספת.
הקוראים יכולים להקליט את עצמם וכמו כן למדוד את קצב הקריאה.
זכירת תבניות - ידע מורפולוגי
תלמידים יקראו כל מילה במדויק עד סופה, ולא ינחשו אותה על-סמך חלקים מהמילה. אחר-כך ינסו לזכור אותה במטרה להעביר אותה לזיכרון לטווח ארוך. המילים שנבחרו הן פעלים, מכיוון שבשיר יש תיאור רב של פעולות שעשתה הג'ירפה כדי להשתנות. נוסף על כך, העיסוק בנושא הפעלים הוא חלק מתוכנית הלימודים בעברית.
אורתוגרפיה, משמעות, כתיב ומורפולוגיה
מציאת חרוזים - ידע פונולוגי
פעילות התאמת חרוזים נבחרה להופיע לאחר קריאת הטקסט מתוך כוונה ליצור הקשר תוכני, שהרי כל זוגות החרוזים מופיעים בתוך השיר. התלמידים יוכלו לחזור לטקסט לשם עזרה במציאת החרוזים. חריזה היא חזרה צלילית על תנועות ועיצורים המתרחשת בדרך כלל בסיומות של שורות השיר. הילדים חשופים לחריזה מגיל צעיר, נהנים ממנה ואפילו מסוגלים ליצור חרוזים בעצמם.
פונולוגיה
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).
הרכבת משפטים - ידע הקשרי תחבירי
התלמידים יחזקו את הידע ההקשרי (הקונטקסטואלי) שלהם כאשר יחברו שני חלקי משפט, ובכך ישפרו את הבנת הנקרא. בחירת המשפטים נעשתה לפי רעיון משפטי מפתח בשיר, המעידים על תוכן השיר ועל הרצף הטקסטואלי. בפעילות מופיעים חלקי משפטים, ועל התלמידים לבנות משפט הגיוני על-ידי מתיחת קו בין שני החלקים. כמות המשפטים על המסך תגדל בהדרגה כדי ליצור תחושת מסוגלות. בהתחלה יובאו שלושה משפטים (כלומר שישה חלקי משפט), ולבסוף יובאו ארבעה משפטים (כלומר שמונה חלקי משפט).